woensdag 27 juni 2012

Nora Ephron overleden


Eén van mijn favo's, Nora Ephron is overleden. 

In de boekenkast staat 'Heartburn' uit 1983. Ik heb toen ook van de film genoten:

met meryl streep en jack nicholson.

en ook van haar laatste film 'Julie and Julia' uit 2009
mryl streep als julia childs en amy adams als julie.

uit de volkskrant online:

Hollywood-scenariste Nora Ephron, die de scripts schreef van succesfilms als When Harry Met Sally en Sleepless in Seattle, is gisteren overleden. Dat meldt de New York Times.

Ephron (71) was ook bekend van de uit 2009 daterende film 'Julie & Julia', met Meryl Streep, waarvoor ze zowel het scenario als de regie op zich nam. Daarnaast deed ze van zich spreken met een aantal boeken. Ze schreef ook voor tal van kranten en bladen, waaronder de New York Times.

Ephron werd driemaal genomineerd voor een Oscar: voor de scripts van When Harry Met Sally, Sleepless in Seattle en Silkwood. Ze is drie keer getrouwd geweest, met onder anderen Carl Bernstein, de journalist die in de jaren zeventig met zijn collega Bob Woodward voor The Washington Post het Watergate-schandaal onthulde.

Ephron overleed aan de gevolgen van een ernstige bloedziekte, maar was zwijgzaam over haar gezondheidstoestand. Ze stierf in een ziekenhuis in New York.

ze was heel geestig, vond ik dan. de restaurantscène uit 'When Harry met Sally' vond ik grandioos!

ik zal haar missen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten