vrijdag 13 juli 2012

Dagboeken online.


Dagboeken online.

Dit is een mooi antiek dagboekje, van een meisje uit de negentiende eeuw. later uitgegeven als kinderboek?
En nu bij Bol.com gewoon online te bestellen. Hoe wonderbaarlijk.
http://www.bol.com/nl/p/mary-paxson/1001004001796116/

ik neem aan dat de commerciƫle uitgave zonder al Mary's spelfouten is.

Mary Paxson : her book / Mary Paxson ; illustrated ... . Paxson, Mary Scarborough, 1872-
bij de Grand Rapids, lijkt mij Niagra Falls.

Met schattige illustraties zwart wit voor liefhebbers van het genre, in de sfeer van Rie Cramer, wou ik zeggen, maar dat klopt niet, google maar eens naar Rie Cramer, die moet miljonair geworden zijn met haar illustraties. De illustraties bij Mary Paxson zijn veel bescheidener, maar erg mooi.

er zitten aanklikbare links, dat is het makkelijkste.
en in deze digibieb online:
maar daar zal je even moeten zoeken, want er is nog veeel meer.

Het originele boekje stikt van de spelfouten, eigenlijk heel ontroerend voor een doorgewinterde professionele rode streepjes zetter als ik. Niet aan te beginnen.

Ik heb in het boekje gebladerd, de thumbnails zijn wel handig om even een pagina te zoeken, maar de pagina's flippen gaat het aardigst. Er is ook een mogelijkheid voor een plain text versie.

Ik kan je een bezoekje aan dit boekje aanraden. En wie weet is het ook een mooi kado'tje voor een engelstalig nichtje, kleinkind, whatever.

Have fun Lieve lezer, en tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten