maandag 30 april 2012

see you later educator




see you later educator

ik zet ze aan het werk
en glip weg
lig bewegingloos in mijn lauwe poel
te wachten
in deze stenen kelder 
donker 
onder de centrale trap

ik heb de tijd

boven mij wemelt het leven
de schatjes
allen in hun
eigen universum
bezig met van alles
maar niet met
schaven aan
zichzelf

ik heb de tijd

ik huil zachtjes
om het leven
dat aan mij voorbij-
gaat
schrijf stilletjes
gedichten
in mijn hoofd

ik heb de tijd

soms is een offer nodig
voor de goede orde
een afschrikwekkend
voorbeeld
een afgekloven
stomp van een voet
in een schoen
rafels aan 
een bloederige mouw
haren en een oor
naast mijn poel

ik eet heel weinig
ik grijns heel veel

ik heb de tijd

in a while crocodile

elma april 2012



met alweer grote dank aan Ronald Searle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten