donderdag 18 oktober 2012

Jacques Brel



Vandaag Jacques Brel. 

Zouden er veel lezertjes zijn die niet van Jaques Brel houden? Deze chanson is zo leuk, en zo wrang, tenminste ik denk dat ik de verwijzing naar de muren van Warschau begrijp, en ook de verwijzing naar Alcazar. 
Gevangenissen heb je in soorten.


De franse tekst en de engelse vertaling ernaast, er staan een paar noten bij de Engelse vertaling:


Op deze aardige site met tikfouten staat veel informatie over Brel:

http://www.mokumtv.nl/brel02.htm

met dank aan Mohammed el-Fers, de biograaf van Jacques Brel.
is een aparte mensensoort, Amsterdammers. ;-)

Ik vind 'Les Ramparts de Varsovie' een geestige en lekker wrange tekst. Helemaal goed.

En zomaar gratis op je computer op deze donderdag. Het zonnetje schijnt ook nog, mijn dag kan voorlopig niet stuk.

Enjoy en heb een mooie dag lezer. :-)

Inmiddels is het zaterdag, het wordt al licht, als je maar weinig slaapt heb je veel tijd.

Ik ben geen Amsterdamse, maar ik heb daar wel twee nichten (v) ;-) wonen en twee kleindochters, inmiddels maar eentje, want de andere woont nu in Berlijn. 
Waar blijft de tijd. 

nou ja, voor mijn doen veel te vroeg op, ff mailen, en kijken naar een video die heet 'Jacques Brel bij Bolle Jan in Amsterdam', die staat ook op mokum tv.

http://www.youtube.com/watch?v=iSS7v5wwPyc

over waar blijft de tijd gesproken, Brel trad er al in 1954 op, toen was ik 16, sweet sixteen, haha.

Goed weekend, inmiddels, lieve lezer. gr elma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten